Dificultat Mitjana
Collada del Muig
Ruta 4 del mapa

Punt de Sortida:
Punt d’acolliment de Sant Joan de les Abadesses (parc de l’estació)
Temps: 1h 30' - Km: 10
Desnivell: 280m

Anirem fins l’antiga estació de Toralles on es carregaven les vagonetes amb el carbó provinent de l’explotació de les mines  d’Ogassa i Surroca. L’atractiu d’aquesta ruta resideix en el paisatge i les vistes panoràmiques del Taga des de la collada del Muig.
El recorregut transcorre bàsicament per trams pavimentats de força desnivell de pujada en el seu inici. Passarem per alguns trams de senders, que en determinades èpoques de l’any i en un petit tram molt costerut  pot implicar empènyer la bicicleta.
Durant el recorregut passarem per les cases de turisme rural el Muig, la Batllia i el Janpere fins retornar de nou al Punt d’Acolliment.
El Remei
Ruta 7 del mapa

Punt de Sortida:
Ripoll
(aparcament de Can Guetes)
Temps: 1h - Km: 7
Desnivell: 130m

Es tracta d’un itinerari curt i de poca dificultat. Seguint les plaques de senyalització creuarem vila de Ripoll. Seguirem direcció el Pont de Calatrava pel passeig paral•lel al riu Ter. Passarem per la urbanització de Castelladrall i enllaçarem amb el camí d’Agafallops que connecta amb el carril bici de la Solana paral•lel a la C-17 fins arribar a la cruïlla amb la C-26.

Pujarem per pista pavimentada fins a trobar el trencant que ens portarà a l’ermita del Remei, on a l’octubre es celebra el seu l’aplec. El descens transcorre per pista forestal fins al Barri Ciutat Jardí de Ripoll, on creuarem la  carretera i tot travessant Ripoll retornarem a Can Guetes, al punt d’inici de la ruta.
 Molt recomanable fer una aturada a la vila de Ripoll Bressol de Catalunya, i visitar el Monestir de Santa Maria de Ripoll, l’Scriptorium, la Farga Palau en un entorn incomparable flanquejat pels rius Ter i Freser.