Dificultat molt difícil
Ruta 1 del mapa

Temps: 5h - Km: 44
Desnivell: 1160m

Per fer aquesta ruta és necessari tenir un bon nivell físic degut la seva durada i desnivell.
Creuarem la població fins a trobar la pista forestal de Les Llances que ens portarà fins al pont de Samala. Continuarem per la carretera i al cap de pocs metres ens desviarem per baixar a la riera de Vallfogona. Tot seguint l’itinerari ens trobarem amb la ruta 10 que la seguirem fins a Vallfogona, tot passant per Milany.
Continuarem per la carretera N-260 fins al pont de Samala i seguirem el mateix recorregut per on hem pujat fins arribar novament al punt d’acolliment.

Destaquem d’aquesta ruta la visita a la vila de Sant Joan de les Abadesses, Vallfogona de Ripollès i les vistes panoràmiques des de el Castell de Milany,  situat 1575 m. d'altitud, en un punt dominant i estratègic amb una vista amplíssima; el Pirineu des de la serra del Cadí fins el Canigó, la plana de Vic les valls del baix Ripollès i la vall de Ribes, el Lluçanès, a la Garrotxa les cingleres de Sant Aniol, Guitarriu i Bassegoda, la serra del Collsacabra, el Montseny i el Far, el Puigsacalm i la serra de Bellmunt.
Sant Martí de Surroca
Ruta 3 del mapa

Temps: 3h - Km: 20
Desnivell: 650m

Seguirem el mateix recorregut que la ruta 9 fins a l’antic poble miner d’Ogassa. A partir d’aquí continuarem per una pista pavimentada de forta pendent, direcció Sant Martí de Surroca, ermita romànica del s. XII de la qual recomanem la visita. Continuarem el recorregut per la mateix pista fins a Fogonella, antiga vila rural ja esmentada en documents del s. XV.
Des de aquest punt podrem gaudir d’unes magnífiques vistes de la vall de Sant Joan de les Abadesses i de les muntanyes que l’envolten. Començarem el descens amb una forta pendent de Fogonella al Reixach  per pista forestal fins a trobar el tram final que coincideix amb el GR-1 fins la Batllia. Retornarem al punt d’inici de la ruta, al punt d’acolliment.
El Catllar
Ruta 8 del mapa

Punt de Sortida:
Ripoll  (aparcament de Can Guetes)
Temps: 2h - Km: 15
Desnivell: 420m

Aquesta ruta comparteix el tram inicial de recorregut amb la ruta 7, fins que es bifurca direcció al cim del Catllar. Cal abandonar uns metres l’itinerari si volem gaudir de les vistes des del cim del Catllar i visitar el conjunt arquitectònic del Catllar, format per l’església i la casa dels ermitans, dels s.XI-XIX.

Tornarem a l’itinerari i començarem el descens direcció Ripoll, vorejarem el riu fins arribar al centre de Ripoll,  i retornarem a Can Guetes, al punt d’inici de la ruta.
D’aquest recorregut cal destacar la font dels tres plans i la font del Tòtil i la visita al poble de Ripoll.
Ruta de les Vagonetes
Ruta 9 del mapa

Temps: 1h 45’ - Km: 9
Desnivell: 170m

Ens dirigirem a l’antiga estació de Toralles i continuarem fins a Ogassa, per la Ruta del Ferro i del Carbó amb un elevat grau de dificultat, atesos els grans pendents inicials.

Aquesta ruta transcorre seguint l’antic traçat de les vagonetes, que portaven el carbó fins a la torre Masseta i d’allà a l’estació de Toralles. Quan arribem a la torre Masseta continuarem el recorregut, deixant la torre a mà esquerra, per un petit camí de dificultat elevada, que ens portarà a una pista forestal  que ens retornarà al punt d’inici, al punt d’acolliment.
Les Artigues
Ruta 10 del mapa

Punt de Sortida:
Vallfogona de Ripollès  (davant l’ajuntament)
Temps: 2h - Km: 18
Desnivell: 700m

Comencem el circuit al bonic poble de Vallfogona de Ripollès, davant l’ajuntament, direcció Santa Cecília de Ragort. Durant el recorregut passarem  per la masia Plana Batallera i la masia en ruïnes de les Artigues. Ens desviarem uns metres caminant del recorregut, per arribar a les ruïnes del Castell de Milany per gaudir d’una panoràmica realment impressionant.

Tornarem al recorregut i iniciarem el descens. A la masia de les Artigues ens desviarem per una pista forestal que ens portarà a Vallfogona de Ripollès passant per la Portella i la masia del Trull.
Molt recomanable una visita pel nucli antic de Vallfogona de Ripollès, on es troben unes quaranta edificacions construïdes als segles XVII i XVIII i la plaça de la vila, la visita a l’església romànica de Sant Julià i el pont medieval.
Coll d’Ares
Ruta 11 del mapa

Camprodon (Oficina de Turisme
Vall de Camprodon)
Temps: 4h 30' - Km: 42,52
Desnivell: 1094m

Aquesta ruta, amb unes vistes panoràmiques esplèndides,  enllaça Camprodon  i el Coll d’Ares, passant per Font Rubí, el mas el Carol i el collet de la Costa, a partir d’on resseguirem la carena, passant per l’antiga casilla de carrabiners, fins l’antic pas fronterer.
Creuarem al cantó francès fins la Torre del Mir, antiga torre de guaita i punt més alt de la ruta, a partir d’on anirem resseguint la línia fronterera fins Coll Pregon, des d’on baixarem per un corriol, tram on trobarem senyals d’un PR (blanc i groc) fins Espinavell, per continuar fins a Molló. Passarem per l’església romànica de Santa Cecília del s. XII, on es recomana fer una aturada en el camí per  visitar-la. Tornarem a passar pel collet de la Costa, el Mas el Carol i Font Rubí. Agafarem una pista a la dreta i passant prop del càmping els Solans, creuarem la urbanització de Can Pascal i seguirem a l’esquerra per la C-38 fins tornar al punt de sortida de la ruta.
Vall de Camprodon-Vall de Ribes
Ruta 14 del mapa

Vilallonga de Ter
(Zona Poliesportiva)
Temps: 4h 30' - Km: 42,64
Desnivell: 1503m

Aquesta ruta és de gran bellesa, gran part de la mateixa discorre per la Collada Verda, que uneix la Vall de Camprodon amb la Vall de Ribes. Al llarg d’aquesta ruta es sobrepassen els 2000 m d’altitud, per tant és recomanable fer-la durant l’estiu, finals de primavera o principis de tardor.
Agafem la carretera direcció Setcases i trenquem a l’esquerra per pujar a Tregurà. Seguim pujant per pista forestal fins sota el Balandrau i el Puig Cerverís a 2058m. Passat un pas canadenc s’entra a la Vall de Pardines on comença el descens fins trobar l’inici del corriol que ens baixarà al poble de Pardines per la muntanya del Tost. La tornada es fa per la pista de la Collada Verda amb fortes pendents de pujada. Després de passar un pas canadenc comença la baixada gaudint així d’unes magnífiques panoràmiques. Arribem sobre el veïnat d’Abella, però seguim baixant cap a l’esquerre fins arribar a Vilallonga de Ter.
Volta per la Vall
de Ribes
Ruta 16 del mapa

Ribes de Freser
(pavelló poliesportiu)
Temps: 5h - Km: 39,5
Desnivell: 1037m
Recorregut molt variat, que es pot iniciar i deixar en diferents llocs. És una ruta molt completa que permet envoltar gairebé la totalitat de la Vall de Ribes, passant pels pobles i nuclis de Ribes de Freser, Bruguera, Pardines, Ribesaltes, Fustanyà, Serrat, Rialb i Batet, amb molta diversitat en els trams, tant pel que fa a l'estat dels camins i les pistes com al grau de dificultat. A part de les magnífiques vistes de què es pot gaudir durant el recorregut, trobem les esglésies de Santa Magdalena de Puigsac, de Pardines, de Fustanyà i Serrat, i de Batet.
L’Adroguer
Ruta 21 del mapa

Ripoll
(aparcament de Can Guetes)
Temps: 2h 30' - Km: 17,80
Desnivell: 405m

Ruta d’alt nivell de dificultat pel sector nordoriental de Ripoll, envoltant tot el sector de Rama i Sant Roc.
S’aprofita el traçat de l’antic camí ral de Sant Joan fins Rama i les Puntes de Rama, on s’inicia la forta pujada a les runes de L’Adroguer, on arribem a peu els últims metres. Magnífiques panoràmiques de Sant Amand, Puig Estela, Serres de Milany i Santa Magdalena, ...
Per la baixada s’aprofita el corriol bastant fresat i en bon estat que va resseguint la carena. Aquest és el camí que baixa des de Vidabona, pel collet d’en Lleona, collet de Camp Roig, L’Adroguer, camí de Saltor, Pla de l’Home Mort i collet de Baups. Del collet de Baups remuntem fins el cim de Sant Roc, autèntica balconada sobre la vila de Ripoll.
Per la baixada del cementiri creuem la carretera de Sant Joan, la nova palanca sobre el Ter i finalitzem a l’aparcament de Can Guetes.

Ruta 21b del mapa

També es planteja un itinerari complementari i opcional (b) de nivell negre, que enllaçaria L’Adroguer amb el Collet de Camp Roig, íntegrament per corriol, continuant per pista fins el collet de Baups.