Rutes 4x4
De Molló a Vallter
Recorregut d'uns 61 quilòmetres, 38 Km per carreteres asfaltades i 23 km per pistes de terra.
Recorregut que no presenta cap tipus de problema per a cotxes, tot terrenys, motos trail i BTT. Desnivell de 978 m. entre Molló i l'estació d'esquí de Vallter 2.000. Aquesta és una excursió per uns paratges típicament pirinencs, amb uns paisatges fantàstics i unes vistes meravelloses.
Podreu fer 3 excursions, la primera d'un quart d'hora per pujar al Montfalgars(1.610m), la segona d'una hora i quart per pujar a Costabona(2.464m), i la tercera d'uns 20 minuts per anar al refugi d'Ulldeter(2.220m),
El punt de sortida es troba a la carretera que va de Camprodon a Coll d'Ares, després de Molló seguir fins el trencant d'Espinavell. Un cop passat l'Hostal El Quintà comença la pista de terra.
Ruta 4x4: de Molló a Setcases
De Ribes de Freser a Tregurà, per Ribes Altes
Recorregut d'uns 57 quilòmetres, 15 Km per carreteres asfaltades i 42 km per pistes de terra. Recorregut que no presenta cap tipus de problema per a cotxes, tot terrenys, motos trail i BTT. Desnivell de 1.128 m. entre Ribes de Freser(912 m) i la Ribera de Fontlletera(2.040 m).
El punt de sortida es troba a la vila de Ribes de Freser. Venint de Ripoll per la N-152 entrarem a Ribes, creuarem el poble, i veurem a la dreta una oficina de la Caixa, just abans de l'oficina hi ha un desviament a la dreta que entra cap el poble. La ruta comença en aquest desviament. Seguir en direcció a Pardines fins el trencant en direcció a Ribes Altes- Tregurà.
Ruta 2 4x4: de Ribes de Freser a Tregurà per Ribes Altes
De la Roca a Ribes de Freser
Recorregut d'uns 21 quilòmetres, 7 Km per carreteres asfaltades i 14 km per pistes de terra. Recorregut que no presenta cap tipus de problema per a tot terrenys, motos trail i BTT. Desnivell de 610 m. entre el punt de sortida (1.000 m) i la collada Verda (1.610 m).

El punt de sortida d'aquest recorregut per a vehicles tot terreny es troba a la carretera comarcal de Camprodon a Setcases, en un desviament a l'esquerra que va a la Roca, un cop passat el poble de Llanars. Després de passar el petit poblet de la Roca heu de seguir en direcció a Abella i Pardines per la Collada Verda.
De la Roca a Ribes de Freser per la Collada Verda
De la Colonia Estabanell a Ribes de Freser
Recorregut d'uns 32 quilòmetres, 8 Km per carreteres asfaltades i 24 km per pistes de terra i pòrtland. Recorregut que no presenta cap tipus de problema per a cotxes, tot terrenys, motos trail i BTT. Els vehicles tot terreny podran accedir fins a prop de la Pedra dels tres Bisbats, 6,8 km anada i tornada.
Aquest és un recorregut per una pista que es troba en perfectes condicions, en el tram central està recoberta de pòrtland, on passarem pels vessants de la Serra Cavallera, gaudint de meravelloses vistes.
El punt de sortida es troba a la Colònia Estabanell, C-151 sortint de Camprodon en direcció a Sant Pau de Segúries. Creuant la Colònia trobarem un semàfor al mitg, on girarem a la dreta, per una carretera asfaltada que s'enlaira, seguirem per aquesta carretera fins arribar a l'església romànica de Sant Miquel de Cavallera i seguirem.
Ruta 4x4: De la Colonia Estabanell a Ribes de Freser
De Ribes de Freser al Santuari de Núria, per Fontalba
Recorregut d'uns 63 quilòmetres, 27 Km per carreteres asfaltades i 36 km per pistes de terra. Recorregut que no presenta cap tipus de problema per a cotxes, tot terrenys, motos trail i BTT. Desnivell d'uns 1.225 m entre Ribes de Freser (912 m) i la collada de Fontalba (2.137 m).
Anar directament al poble de Queralbs i seguir cap a la collada de Fontalba. Un cop a dalt, deixar el cotxe i anar a peu fins el Santuari de Núria. Excursió meravellosa pel qui li agradi caminar.
El punt de sortida es troba en el poble de Ribes de Freser. Venint de Ripoll per la C 17, creuarem Ribes de Freser en direcció al poble de Querlabs.
Ruta 5 4x4: De Ribes de Freser al Santuari de Núria per Fontalba
Del Baell a Planés
Recorregut d'uns 65 quilòmetres, 33 Km per carreteres asfaltades i 32 km per pistes de terra. Recorregut que no presenta cap tipus de problema per a cotxes, tot terrenys, motos trail i BTT. Desnivell d'uns 890 m entre el punt se sortida i l'àrea de servei de les Colladetes. Aquesta es una ruta llarga, per uns paratges preciosos i amb molt bones vistes. Part de l'itinerari passa per la ruta alternativa a la Collada de Toses, la N-152.
El punt de sortida es troba a la N-152, de Ripoll a Ribes de Freser, just abans d'arribar al poble de Ribes, veurem a l'esquerra un desviament que va a Campelles. Girarem per aquest desviament fins arribar a el Baell.
Ruta 6: Del Baell a Planés
De Campdevànol al Castell de Mataplana
Recorregut d'uns 50 quilòmetres, 15 Km per carreteres asfaltades i 35 km per pistes de terra. Els vehicles tot terreny trobaran una variant d'uns 6 km.
El recorregut sols pot presentar problemes per als cotxes a la pujada a Sant Pere d'Auira, perquè a la pista hi ha molta pedra solta. Desnivell d'uns 777 m entre Campdevànol(738 m), i el coll Roig(1.515 m).
En aquest recorregut visitarem les ruïnes de dos Castells. De gran interès el de Mataplana, antic castell del Comte Arnau, i reconstruit no fa gaire. Podreu visitar el Santuari de Mogrony, i el pla de Sant Pere de meravelloses vistes.

El punt de sortida es troba a la N-152, entre Ripoll i Ribes de Freser. Tot just arribant a Campdevànol, agafarem la carretera C-401 en direcció al poble de Gombrèn i seguirem fins el trencant que porta al Santuari de Mogrony.